Tikėtina, kad geležinkelis bus sustabdytas, nes darbo ministras sako, kad „svarbių problemų“ išlieka

Kanados darbo ministras vėlai trečiadienį pareiškė, kad derybose tarp dviejų pagrindinių šalies geležinkelių bendrovių ir profesinių sąjungų tebėra „svarbūs klausimai“, todėl visos šalies geležinkelių sustabdymas beveik tikras.
Darbo ministras Steve’as MacKinnonas Kalgaryje kalbėjosi su „Global News“ po susitikimo su Kanados Ramiojo vandenyno Kansas City Ltd. ir „Teamsters Canada Rail Conference“ atstovais, praėjus dienai po susitikimo su Kanados nacionaliniu ir jos sąjungos skyriumi Monrealyje ir paraginti visas šalis pasiekti susitarimą.
„Manau, kad teisinga sakyti, kad dar yra svarbių problemų, kurias reikia išspręsti“, – sakė MacKinnonas. „Tačiau šalys yra ir dirba, o mes, aišku, investuojame visas savo pastangas, kad įsitikintume, jog jos turi viską, ko reikia kompromisams, kurių reikia susitarimui pasiekti.
Prekiniai traukiniai visoje Kanadoje turėtų sustoti jau ketvirtadienį 12.01 val., o maždaug 9 000 geležinkelio darbuotojų artėja streikas arba lokauto data.

Geležinkelio bendrovės ir profesinė sąjunga apsikeitė kaltinimais atsisakius įsitraukti į tam tikrus kliūtis, taip pat buvo pasitelkti tarpininkai, kurie bando išeiti iš aklavietės dėl tvarkaraščių sudarymo ir darbuotojų saugos problemų.
Sustabdymas sutrikdytų tiekimo grandines ne tik Kanadoje, bet ir visame žemyne, o sąjungininkų geležinkelių darbuotojai JAV trečiadienį pažadėjo palaikyti Canadian Teamsters narius.
MacKinnonas sakė, kad keliavo į Monrealį ir Kalgarį atstovauti „tiems, kurie neturi balso prie to stalo“, įskaitant įmonių savininkus ir darbuotojus, kurių prekės nebus gabenamos, ir „vairuotojus, ūkininkus, rančerius“, taip pat vidutinius vartotojus. .
„Ekonominės pasekmės būtų toli siekiančios, o poveikis kasdieniams kanadiečiams būtų didelis“, – sakė jis. „Mano darbas yra būti šalia ir priminti šioms šalims, kad prie šio stalo jų atsakomybė gerokai viršija jų pačių interesus ir kad daugelis žmonių tikisi, kad jie susitars.
Anksčiau trečiadienį ministras pirmininkas Justinas Trudeau ir ministro pirmininko pavaduotoja Chrystia Freeland ragino abi šalys susitars, įspėdamas apie ekonomines uždarymo pasekmes. Freeland teigė, kad „nepriimtina“ bet kuriai partijai rizikuoti krize, kurią ji pavadino „savaime padaryta žaizda“.

Tačiau federalinė vyriausybė iki šiol priešinosi raginimams, įskaitant kai kurių premjerų, įsikišti, o MacKinnonas tvirtai laikėsi.

Gaukite kasdienes nacionalines naujienas
Kartą per dieną gaukite svarbiausių dienos naujienų, politinių, ekonominių ir aktualijų antraštes.
„Žinome, kad patvariausi ir geriausi verslo sandoriai tiek darbdaviams, tiek darbuotojams sudaromi prie derybų stalo“, – sakė jis.
„Kartais terminai linkę sutelkti mintis… Kartais įgaunate pagreitį ir jie gali greitai išspręsti. Štai kokia mūsų viltis“.
MacKinnonas nepasakytų, ar jis ar vyriausybė norėtų atšaukti parlamentą prieš tai, kai jis grįš rugsėjo 16 d., kad išspręstų uždarymą, tačiau pažymėjo, kad tai „negalima atšaukti nė cento“.
CPKC tinklas jungia Kanadą su Meksika per JAV, o tai reiškia, kad uždarymas taip pat paveiktų Šiaurės Amerikos tiekimo grandines.
Lokomotyvų inžinierių ir traukinių brolijos, vienos didžiausių JAV geležinkelių profesinių sąjungų, susijusių su Teamsters, atstovas „Global News“ sakė, kad jos 51 000 narių buvo liepta neperžengti jokių su darbo ginču susijusių fizinių piketų linijų.
Tai reikštų, kad amerikiečių geležinkelių darbuotojai gali atsisakyti eksploatuoti traukinius, pasiekę Kanados sieną iš JAV, ir nepakeis Kanados darbuotojų, kurie išeina iš darbo, sakė atstovas, norėdamas pasidalinti vidine komunikacija.

JAV profesinių sąjungų nariai vis tiek turės perimti Kanados darbuotojus, kurie išėjo iš darbo važiuodami traukiniais JAV, pabrėžė atstovas, remdamasis JAV federaliniais darbo įstatymais.
„Mūsų TCRC broliai ir seserys 100 procentų palaikome jų kovą su CPKC ir CN“, – sakoma BLET nacionalinio prezidento Edwardo Hallo trečiadienio pareiškime.
„Kaip Amerikoje įmonių godumas yra nekontroliuojamas, taip ir Kanadoje.
JAV transporto sekretorius Pete’as Buttigiegas pirmadienį socialinėje žiniasklaidoje pareiškė, kad jo departamentas atidžiai stebi Kanados darbo derybas ir bet kokį galimą poveikį tarpvalstybinėms siuntoms.
MacKinnonas sakė trečiadienį „apsikeitęs balso pašto žinutėmis“ su savo kolega JAV, laikinai einanti darbo sekretore Julie Su, ir kad transporto ministras Pablo Rodriguezas susižadėjo su Buttigiegu.
„Žinau, kad jie tai labai atidžiai stebi“, – sakė jis, atkreipdamas dėmesį į galimą poveikį Šiaurės Amerikoje. „Tai nėra kažkas, kam Kanados vyriausybė bus abejinga“.

JAV sąjungos atstovas taip pat atmetė siūlymus, kad krovinių gabenimo pramonė galėtų užpildyti tiekimo grandinės spragas, atsiradusias dėl geležinkelių sustabdymo, ir pavadino idėją „absurdiška“, atsižvelgiant į nuolatinį darbo jėgos trūkumą tarp sunkvežimių vairuotojų.
Stephenas Laskowskis, Kanados sunkvežimių aljanso prezidentas, trečiadienį interviu „Global News“ taip pat atkreipė dėmesį į darbo jėgos ir kapitalo trūkumą krovinių vežimo pramonėje.
„Nė viena krovinių gabenimo įmonė nesiruošia išeiti ir pridėti papildomo kapitalo ar papildomos darbo jėgos dėl streiko“, – sakė jis.
Jis pridūrė, kad krovinių gabenimas gali padėti tik „ribotai“.
„Vienas traukinys vertas apie 300 sunkvežimių. Reikia tiek daug papildomų pajėgumų. O dideliems daiktams, biriems kroviniams, didelėms mašinoms tikrai nėra alternatyvos geležinkeliui.
– su failais iš Uday Rana
© 2024 Global News, Corus Entertainment Inc. padalinys.