Ar dirbtinis intelektas yra kita ausinių riba?

NUOMONĖ: Jei šiais metais buvo vienas populiarus žodis, kuris dominuoja technologijose (ar apskritai kultūroje), tai dirbtinis intelektas. Pagal tai, kaip ji parduodama, dauguma prekės ženklų leistų manyti, kad tai visiškai nauja koncepcija, išskyrus tai, kad ji čia gyvuoja daugelį metų.
Kalbant apie ausines, dirbtinis intelektas jau negailėjo savo dalykų, todėl paklausti, ar tai yra kita ausinių riba, yra miglota, nes ji buvo fone. Tikrasis klausimas yra, ar tai veikia? Kaip ir dauguma dalykų, kartais taip, o kartais – ne.
Yra įvairių dirbtinio intelekto versijų, kurios daro skirtingus dalykus. Mašininis mokymasis yra AI versija, kurią greičiausiai susidūrėte su ausinėmis, bet greičiausiai nepastebėjote. Tai statistinis modelis, kuris stebi ir taiko tai, ko išmoko iš surinktų duomenų, naujoms užduotims. Mašininis mokymasis dažnai naudojamas skambinant ausinėse – jis gali išmokti jūsų balsą ir jo skambesį, tada pabandyti sutelkti dėmesį į jį ir pašalinti aplink jį esantį triukšmą, tačiau mašininis mokymasis yra tik viena dalis ir, kaip jau minėjau anksčiau, jis to nedaro. visada dirba.
Kita versija yra gilus mokymasis, kuris remiasi neuroniniais tinklais, kurie apdoroja duomenis panašiai kaip žmogaus smegenys. Tai AI versija, kuri išpopuliarėjo televizoriuose (ypač siekiant pagerinti žemesnės kokybės šaltinius), bet, kiek žinau, tai nėra AI modelis, naudojamas ausinėse.
Įsivaizduoju, kad reikalingos galios ir resursų užtektų ausinėms; nors Vašingtono mokslininkai sukūrė gilaus mokymosi algoritmus, leidžiančius vartotojams pasirinkti, kuriuos garsus jie nori išgirsti, išsaugodami kai kuriuos garsus, o kitus panaikindami.
Tai dar nepateko į jokias parduodamas ausines, tačiau dirbtinis intelektas naudojamas triukšmui panaikinti, bet vėlgi, tai nebūtinai nauja – adaptyvi triukšmo panaikinimo algoritmų forma, aptinkanti aplink jus esantį triukšmą ir automatiškai pakeičianti triukšmo slopinimo lygį. ji atlieka jau daugelį metų.

Kita AI versija yra generatyvioji AI, tačiau ji skirta kurti naują turinį: tekstą, vaizdo įrašus, garsą, vaizdus – „ChatGPT“ ir kitus panašius – ir neturi daug bendro su ausinėmis, todėl nekreipsiu dėmesio į šią versiją.
Tokie kaip „Samsung“ ir „Google“ su savo naujomis ausinėmis leistų patikėti, kad dirbtinis intelektas keičia ausinių naudojimo patirtį, bet aš sakyčiau, kad tai tik rinkodara, skirta paįvairinti ir parduoti klientams dirbtinio intelekto naudojimą. Dauguma „AI“ funkcijų, kurias rasite „Galaxy Buds Pro 3“ arba „Google Pixel Buds Pro 2“, nėra pačiose ausinėse, tačiau norint, kad šios funkcijos veiktų, reikia suderinamų „Samsung Galaxy“ išmaniųjų telefonų arba „Google“ telefonų su „Tensor AI“.
O kaip ateitis?
Taigi ar dirbtinis intelektas yra kita ausinių riba? Žinoma, teigti, kad taip gali būti, yra silpnas atsakymas, tačiau šiuo metu visos naujos AI funkcijos yra maitinamos ne iš pačių ausinių, o iš išmaniųjų telefonų, prie kurių jos yra pririštos. Be to, mašininis mokymasis nukenčia dėl skambučių – „Bose“ naudoja jį savo ausinėse ir vis tiek sakyčiau, kad tai yra silpniausias jų bendro veikimo aspektas.
O kaip su adaptyviuoju AI triukšmo slopinimu ar garsu? Tiesą sakant, aš negirdžiu skirtumo tarp adaptacinių ar „standartinių“ režimų. Jei būtų jungiklis, kurį galėtumėte brūkštelėti, kad iš karto pereitumėte tarp dviejų, nesu tikras, ar girdėsite, o kai kuriais atvejais bėgant metams buvo žinoma, kad programinės aparatinės įrangos atnaujinimai pablogina triukšmo slopinimą, o ne geriau.
Taigi, mano nuomone, dirbtinis intelektas ausinėse yra toks, kad vis dar esame bandymų ir klaidų stadijose ir vis tiek gali būti patobulinta. Šiuo metu, kaip ir daugelyje sričių dirbtinis intelektas, tai yra rinkodaros bingo – arba bandoma kažką, kas jau buvo prieinama, padaryti ryškesniu, arba patobulinti tai, kas tikrai nėra tokia protinga, kaip mes tikime. Dirbtinio intelekto riba jau čia, bet tai nereiškia, kad kai kas manytų, kad tai yra nauja šviesi ateitis.